onsdag

Stua full av Balubadamer

Så langt har det vært dårlig med julekakebakst. Det er ikke at jeg ikke liker å lage julekaker, men desember er blir oftest min protestmåned. Julesjokoladen har vært her siden i sommer, snart setter julekonsertene inn og desember blir bare masse kaos der en løper rundt på juleavslutninger og hamstrer ribbe og tørka fiken. Derfor var det ikke så mye hjembakst damene i Balubastyret fikk servert under kveldens styremøte. Men det funker nesten like bra med sjokoladeflarn, sjokoladeboller og karamellboller fra kakesalget i Baluba, også! Og med litt kaffe og te så var jeg klar til å ta i mot sju skravleglade damer, jeg!

Det morsomste med å sitte i Balubastyret er følgende: 


  1. Anne-Elins høglyde nys. Jeg skvetter like mye hver gang. 
  2. Godkjenninga av agendaen som aldri skjer før midtveis eller mot slutten av møtet 
  3. Den litt usystematiske tilnærminga til sakslista. Når så mange damer møtes, så må det skravles litt mellom punktene. 
  4. Babyen som går på rundgang og får en god dose kjæling og snosing. Hvilket baby forøvrig synes er helt topp. Ungen sover aldri så godt som etter styremøter. 
  5. Utrop som: 'Ikke schil a!'. Vibeke snakker babyens språk mens Natalie koser med babyens bein. 
Til uka arrangerer Baluna skurkekurs med Heljar Berge. Han skal også være instruktøren til teateret etter jul. Da skal vi sette opp 'Peer!' av Knut Nærum. Heljar har tonnevis av erfaring, og for alle som er kjent med Gråtass-universet; Han spiller skurken der. Men på onsdag er kurset åpent for alle. Ta kontakt med meg eller noen av de andre i styret hvis du lurer på noe! 



Kakeskuespilleri. Og gjengen samla. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...