lørdag

Rødbet i taco'n

Hvem hadde trudd at ei rødbet i tacoen skulle skape Twitter-storm, liksom..!?! Men tydelig at det var en artig greie.

Uansett, jeg hadde kjøpt økologisk tacokrydder og skulle lage fredagskosematen til gjengen i heimen. Greia er at når en handler øko.mat, så må en være kreativ når det gjelder å få brukt den opp. Den råtner fortere, er dyrere OG mye sunnere, så da gjelder det å være smart og økonomisk på samme tid.

Forrige helg besøkte jeg Frilund (klikk her!) på Bjørkelangen for å jakte på øko.grønnsaker, og det var sånn at 10 stk. rødbeter blei med meg hjem. Har ikke helt skjønt hvorfor jeg skulle ha så mange, men ok. Så for å få brukt opp ei rødbet, så finraspa jeg den og hadde i tacokkjøttet. De jeg ikke hadde helt tenkt helt på er at grønnsaken setter en del farge. Så det blei et noe mer rødelig måltid enn vanlig. Men smaken var den samme, så mottok ingen klager.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...