søndag

På tide å gå i hi?

Uæh! Jeg kan herved annonsere at det er en måned igjen til termindato. Det har vært veldig lite babydilling fram til nå, og jeg har tenkt at fødselen er så lenge til. Men plutselig er tida inne og jeg er i terminukene. Og her finnes det ikke ett babyplagg i str. 56 eller gulpeklut. (Jeg har økologiske våtservietter, da! Jaja.) Men i dag heiv vi oss rundt og fikk kjøpt barnesete og Bugaboo-vogn, så da kan en jo både kjøre og trille. 

Ellers vurderer jeg seriøst å gå i hi de neste fire ukene. Ikke fordi at alle gravidkommentarene er så skrekkelige (noen er riktig søte, faktisk!), men fordi jeg snart ikke har klær å ha på meg. Og jeg nekter å kjøpe noen nye nå! Er det noen som har en burka liggende, så si fra.

Her er siste dagers gravidkommentarer. Noen er hyggeligere enn andre, så klart. Men en blir litt immun til slutt og bare lar folk holde på. Folk får bare ha ei mening om magen, kroppen min generelt, kjønn, egne fødselshistorier (jadda) og amming.

1.) Jeg lurte på hvem den damen med den rare fasongen var. (#kollega/venninne)
2.) Du har spist for mye.(#forbipasserende)
3.) Du er svær, eller?! (#Coop-dame)
4.) Nå ser du veldig høygravid ut! (#familiemedlem)
5.) Og DER har vi pentjukka! (#kollega)
6.) Velkommen tjukka! (#pappa)
7.) Nå får du dra inn magan! (#bekjent)
8.) Får du plass bak rattet, egentlig? (#venninne)
9.) Lykke til! (#bekjent)
10.) Du er bare gravid foran. (#bestemor)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...