torsdag

Økologisk utsalg på Frilund Gård førstkommende lørdag

Etter at jeg fikk en økologisk åpenbaring for et par uker tilbake, så har det vært en forholdsvis bratt læringskurve i forhold til å lese seg opp på sprøytemidler, genmanipulering og tilsetningsstoffer. Og jeg har vel innfunnet meg med at det finnes hyggeligere lesestoff å gi seg i kast med.

Nå vil Mattilsynet øke antall lovlige sprøytemidler i Norge igjen, og det etter at flere blei tillatt i mai. Det er veldig lite forskning på det som omtales som 'coctaileffekten' - altså hvordan forskjellige giftstoffer reagerer på hverandre når de havner i samme kropp. Derfor lurer jeg på hvem er det egentlig Mattilsynet suger på fingrene? Ikke vanlige folks helse, ihvertfall.

På lørdag er det økologisk utsalg Frilund. Saft, syltetøy, grønnsaker, brød, krydder m.m. Min varmeste oppfordring er å reise dit og støtte økologisk produksjon i lokalmiljøet!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...