fredag

Chop Suey ala Aurskog

Lurer litt på om jeg ikke skal slå meg opp som konkurrent til den lokale kinaresturanten i kommunen; Shanghai House. Forrige dagen knalla jeg til med min egen chop suey, og resultatet blei absolutt ikke så verst!

For to personer så trenger du følgende: To kyllingfileter, 200 gr. frisk sjampinjong, to dl. hønsebuljong, en gul løk, en purre, to gulrøtter, to dl bønnespirer, en boks bambusskudd, ei halv teskje malt ingefær og to ss soyasaus.

Du bruner først kyllingen godt (hvem vil vel ha samonella?) sammen med ingefær. Hiv oppi løk, purre og sopp, og hell over buljong. La det trekke i fem minutter før du har i bønnespirer og bambusskudd. Varm opp og smak til meg salt, pepper og soyasaus.

Husk å koke ris! Viktig.


Flere topp oppskrifter finner du her:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...