onsdag

Åviken vaffeljern

Ifølge kjøpsloven så kan du returnere ei vare hvis den ikke tilsvarer forventningene. Når et vaffeljern ikke klarer å steike vafler, så svarer det helt klart ikke til mine forventninger. Sjøl om butikkdama trudde det hadde en liten sammenheng med røra. Og det har det jo sjølsagt. Hvis en glømmer å ha i smør i røra, så må en jo pent finne seg i at vaffelen limer seg fast overalt. Men jeg hadde helgardert med smør i røra, smør i jernet og til og med litt smør på utsida. Men likevel hang vaflene fast overalt da jeg skulle hente dem ut av jernet. Og det er ikke spesielt motiverende å steike vafler når en må stå å pirke ut den ene vaffelen etter den andre. En kan tilogmed begynne å tvile på egne kokkekunnsakper! Derfor blei InVite vaffeljern returnert i pose med kvittering. Og etter litt disuksjoner om røre, så fikk jeg med et Åviken vaffeljern. Og da blei det en voldsom kvalitetsforbedring. Vaflene kommer ut passe stekte, og de sitter ikke fast. Noe sted.

Oppskrifter?

2 kommentarer:

  1. Jeg har dårlig erfaring med Åviken, sånn kan det være! Godt (dobbelgodt!) at ditt jern funker da :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. @osloskånskan: Har du?! Måtte du pirke ut vaflene? Mitt freser og steiker til den store gullmedalje. Topp opplegg!!

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...