torsdag

Our education system


Kunne i grunnen ikke vært mer enig. 

3 kommentarer:

  1. Denne historien bruker de pedagogisk i første klasse hos oss så de som ikke er så flinke til å lese eller regne ikke skal føle seg mindreverdig.

    SvarSlett
  2. Denne liker jeg!
    Nå er jeg så heldig at min datter, som nå snart er ferdig med førsteklassen, har "forstått" fagene, hun ganger og deler og regner glatt med tresiffrede tall, men jeg hører andre mødre forteller om at en enkel skriveoppgave eller konseptet med pluss/minus skaper tårer og total tragedie i heimen...
    Mitt største "problem" er vel at datteren min, som ligger godt over gjennomsnittet i matte og leser med askseptabel sammenheng, ikke får oppfølging og føler at matematikken blir for enkel, mens de som henger etter blir dytta og hjulpet. Datteren min kjeder seg og mangler utfordringer mens de som ikke har samme evnen til å forstå tall sliter for å ta igjen. Læreren sier at alle må følge pensum, og jeg sitter der som mor og er redd for at mitt barn skal miste interessen av ren kjedsomhet...
    Med denne politikken er det både de "flinke" og de med "lærevansker" som får mindreverdighetskomplekser...

    SvarSlett
  3. Enig. Men hun har krav på tilspassa opplæring! Finn fram Læreplanen og ta den med på møtet med kontaktlærerer. Hilsen Pedagogen i Aurskog.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...