søndag

Alkoholfritt øl er min graviddille


I det siste har jeg hatt en sterk mistanke om at jeg har utvikla en merkelig form for diabetes. En ting er at jeg er tørst omtrent hele tida, men jeg har ikke tørst på hva som helst; her går det stadige halvlitere med alkoholfritt øl! Det spiller ingen rolle om merket er Clausthaler eller Munkholm, bare det er kaldt, kriblende og smaker øl. Hvis noen kan komme med en god forklaring på hva dette er for noe så blir jeg veldig glad. 

Jeg har hevda at hos meg finnes ingen graviddiller. Men i det siste har jeg nok kommet fram til at det er en viss mulighet for at ølet rett og slett er min dille og tørstedrikk. Den gir ikke halsbrann, den fyller ikke magen med unødvendig luft (referer Farris) og det er kaldt. Så hvis du til stadig ser meg flaksende rundt på en matvarebutikk for å hamstre øl, så er det fordi jeg er tørst. Liksom. 

Lese andre rare gravidgreier? 

2 kommentarer:

  1. Husker jeg hadde samme "greia" for ca 7 år siden da jeg dreiv å ruga....
    Men jeg sleit voldsomt med å holde meg unna blåmuggost og andre skumle greier jeg da...

    Men da jeg "plutselig" fikk øl-dilla spurte jeg jordmor om hvordan jeg skulle takle det, og hun sa at jeg kunne godt drikke alkoholfritt og at det antageligvis bunnet i B-vitamin mangel eller andre mineraler som finnes i øl.
    Hørtes logisk ut for min del...

    Desverre ble det også slik at Blåmugg og andre oster måtte jeg bare pent holde meg unna... Jeg er ostoholiker/ostoman....

    SvarSlett
    Svar
    1. Aha! Mangel på B-vitamin høres ikke usannsynlig ut ;) Jeg har hørt om folk som slikker murstein, liksom. Glad jeg ikke er der!

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...