mandag

Kjapp japp

I går blogga jeg fritt og freidig om sjokolade i kombinasjon med å skrive masteroppgave. Proporsjonalt med at skrivetempoet mitt går opp, så går også sjokoladegnafsinga opp. Nå står jeg riktignok fremdeles i startgropa og tråkker, men når jeg først holder til i den startgropa - så er det ei voldsom romstering. Og da trenger en sjokolade. Jeg skal gå til tannlegen min om ett år og be om unnskyldning. 


Saken er at jeg har en forkjærlighet for Hobby-sjokoladen. Jeg liker det hvite inni. Videre er jeg ikke spesielt begeistra for nougat, og da utelukkes straks en del alternativer når jeg står med nesa meisla fast i sjokoladehylla. Ettersom jeg i disse tider er en meget befaren sjokoladespiser, så tenkte jeg å dele mine vurderinger av det som jeg kaller for sjokoladens kiosklitteratur. 



Trykk på bildet for å lese om koblinga Hobbymaster. 

1.) Hobby: Liker det hvite skummet inni sjokoladen. Og at det ikke er for mye sjokolade rundt.
 Terningkast 4
2.) Japp: Mektig og kvalmende. For stor å gape over for alle med liten munn.
Terningkast: 1
3.) Snickers: Et helt måltid. Er ikke noe begeistra for hele peanøtter og karamellsaus i sjokolade.
Terningkast: 1
4.)Stratos: Luftboblene er ok, men blir tørr i munnen av å gomle i meg for mye. Blir fort klissete. 
Terningkast: 3
5.)Smash: En litt merkelig sjokolade med rar form. Blander salt og søtt på en ok måte, men det gule inni setter seg fast i tennene. 
Terningkast: 2
6.) Caramello: Har jeg aldri smakt. 
Terningkast: 1
7.)Kvikk Lunsj: Mye nasjonalfølelse knytta opp til denne. Liker at det er mye kjeks og lite sjokolade. Fin å dele med andre. 
Terningkast: 3
8.) Daim: Liker smaken på knekket inni, men det setter seg fast overalt. Må ha tannpirker på baklomma for denne sjokoladen.
Terningkast: 2
9.)Troika: En av mine favoritter, men den kan ikke spises uten kaffe. Og nougaten aleine er jo helt håpløst.
Terningkast: 4
10.) Mandelstang: Etter at noen fortalte meg at det var funnet hvit mark i mandelstang, så har jeg hatt litt angst for å kjøpe den. En litt merkelig sjokolade med et slags hvitt fyll inni og hakka mandler utapå. Smaker ok, men så var det den marken da. 
Terningkast: 2
11.) Bounty: Den eneste sjokoladen på markedet (som jeg veit om) med kokos inni. Smaker greit, men kan bli litt klin kokos av innmaten. 
Terningkast: 2
12.) Kinder: Genial størrelse, men blir altfor søt. 
Terningkast: 2



10 kommentarer:

  1. Har du prøvd den nye sjokoladen til nidar med smørbukk i? Den er skummelt god.

    SvarSlett
  2. Ut fra terningkasta, ser det ikke ut som om du er så veldig glad i sjokolade, egentlig? Er veldig glad i sjokolade selv, men har ingen egentlig favoritt og veit aldre hvilken jeg skal velge. Liker godt mørk sjokolade med nøtter. Og så husker jeg en veldig god en som het 5-minutt. Den forsvant for mange år siden...

    SvarSlett
  3. KINDER er jo bare den aller aller beste, men alt for liten!
    Lykke til med skrivinga, jeg synes du er rå tøff som har gått på det temaet!!!!!!!

    SvarSlett
  4. Jeg hater Hobby, Troika og Stratos, men jeg elsker Japp, kinder og Caramello. Og vanlig melkesjokolade selvfølgelig!! yummi :)

    SvarSlett
  5. Er vel ikke helt enig med deg, men morsomt innlegg! Har vel heller ingen soleklar favoritt, blir mest hva jeg får VELDIG lyst på når jeg står ved sjokoladehylla...

    SvarSlett
  6. Nougat i troika? Den var ny. Kanskje ikke så veldig sjokoladekjenner når du ikke vet hva som er i favoritten...

    SvarSlett
  7. Utrolig sammenfallende med min sjokoladevurdering!! Men jeg rater nok Daimen litt høyere. Det er vel tenna dine det er noe gæærnt med, hi hi.

    SvarSlett
  8. @Bøllemamma: Nei? Hva er det for noe godsaker?? Men jeg har lest har SoHo kommer tilbake som en gjesteopptreden. Det var en sjokolade jeg spiste litt av da jeg var fjortis,faktisk. Nostalgisk gjensyn.

    @Heidi: Helt riktig. Men det trengs for å få kvikka opp skallen. Jeg er egentlig mest glad Anthon Berg. Men den har ikke fått bli med her.

    @Anne-Elin: Takk for det! Energi til kropp og hjerne.

    @Lise: Har du smakt 'Drasje'?? Den er god, den!

    @Vestfoldgirl: Haha! Vi er klin opposite!

    @Randi: Dette er jo egentlig et slags tulleinnlegg, ja. Godt du oppdaga det! Hehe.

    @Anonym: Se kommentar over.

    @Elisabeth: Tenna mine er ikke helt gode. Tannlegen var ikke spesielt blid på meg etter at jeg hadde pådratt meg masse tannstein. Men det var kanskje ikke sjokoladens skyld.

    SvarSlett
  9. Eg slankar meg, og spolar forbi dette innlegget. Kan eg bestille vurdering av ulike grønsaker istadenfor?

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...