onsdag

Waterloo



Det er vanskelig å ikke legge ved et klipp fra Abbas store gjennombruddslåt for det internasjonale publikum. De vant Grand Prix med denne i 1974 og singelen solgte 6 millioner. Jeg har alltid vært veldig misunnelig på Fridas kostyme. Også mistenker jeg henne for å ha parykk..?? 


Les også: Dancing Queen
Les også: Jens Andreas Kleiven med band spiller Abbainstrumental 


I dette klippet har Rømskogs Abbajenter også lagt inn noen 'moves'. Nå var ikke Abba kjent for å ha de mest voldsomme bevegelsene i utgangspunktet (en snakker ikke akrobatiske shows ala Lady Gaga eller Rhianna, akkurat), så det er viktig at dette ikke overdrives. Akkurat passe her, synes jeg! 




Abba won the Euorvision Song Contest with Waterloo in 1974 and that's how they hit the international marked. The singel sold 6 million copies. I, on the other hand, has always been very envious on Frida's outfit in this contest. And I suspect that she wears a wig??


In this clip Rømskog's Abba girls have added a few moves. Abba also had some moves, but never in the same category as Lady Gaga or Rhianna are today. On the other hand it is important not to be an over kill. Rømskog's Abba has done it perfectly! 

2 kommentarer:

  1. Jeg har alltid digga Abba. Og plutselig var jeg ikke så unormal lenger her for nen år sida, he he. Men jeg er mest glad i de låtene som ikke er de aller aller mest solgte/spilte/hørte, som. f.eks. "Does your mother know", "When all is said and done" og den tristeste "One of us". For ikke å glemme "Angel eyes" og "The day before you came"...Herregud, det er så mange bra!!!

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg har skjønt at det ikke var helt 'stuereint' å like Abba. Men jeg gjorde det fra første gangen jeg hørte dem. Enig at de mindre kjente sangene er veldig fine! Jeg liker 'As Good As new' f.eks. og 'Tiger' veldig godt. Og 'I have a dream' blant de mer kjente. Poenget er vel at omtrent alt Abba produserte var bra.. Og en hører alltid at det er dem. Særpreg heter det, kanskje?

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...