torsdag

Meakin-asjetter


Dette serviset gir meg en skikkelig god bestemor-vibb, og er liten loppisfangst gjort på Aur prestegård. Aner ikke om slike asjetter er retrotrendy, men likte mønsteret og fasongen på dem. Dessuten har jeg pynta litt med ultratrendy turkisretro rundt mine vakre snapshots!

Asjettene er fra J.&.G. Meakin i England. Etter hva jeg har skjønt etter litt nettsnoking i etterkant, så har Meakin vært store på billige serviser helt fra midten av 1800-tallet - og at det er årsaken til at det finnes ørt'ogførti mønstre. Istdenfor dyrt porselen, så må filosofien ha vært hvit og billig granitt til folket! Noe må ha skjedd med folket fordi i 2005 blei hele produksjonen lagt ned. Noe som er litt trist.

Emblemet bak forteller at asjettene er produsert på begynnelsen av 1900-tallet.




1 kommentar:

  1. Nommen... det var jo kjempesøtt da!
    Jeg har også sansen for sånne gamle greier men elst ting som hører familien til.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...