torsdag

Olje + stillett = kulturblanding

Da er jeg endelig installert på mitt nye arbeidsrom. Etter snart 1 1/2 år som nomade var det greit å få lov til få et fast bosted på jobben. Etter mange forhandlingsrunder endte jeg opp sammen med en skokk mekk-lærere, og øverstkommanderende kommenterte på personalmøte at her blir det kulturblanding. For meg er denne kulturblandinga av det ytterst hyggelige slage der samtaleemnene stadig surrer rundt olje, forgassere og elever som kopierer stussen.

Arbeidsværelset er av det mer luksuriøse slaget; pulten kan justerers opp og ned, og armelenene på stolen har akkurat samme funksjon. I tillegg har jeg et enormt skap som alle permer og bøker får plass i. I tilfelle uvennskap med kollegaer kan jeg også dra ut skapet og dermed sperre av for omverdenen.

Et par mannlige kollegaer titta noe forundra opp da jeg med støvlettene kravla meg opp på skrivebordspulten og hang om tidenes filmplakat av Carrie Bradshaw. Det er på tide å feminisere arbeidsværelset.

2 kommentarer:

  1. Fast plass et et must. For noen år sida var det så hipt å la folk krangle om de beste plassene når de kom på jobb om morran, ingen skulle eie en liten potteplante og gud forby familiebilder. Godt de fleste arb.plasser har gått bort fra dette nomadesystemet. Vi trenger rutiner, vi må vite hvor vi skal være hver dag. Og ikke minst vite hvor vi kan finne de andre, om vi etter et par kaffekopper føler behov for å prate med noen.

    Fin plass du har skaffa deg, kjekk den romdeleren, eller skuffeseksjonen, da. Og stilig feminint innslag.

    SvarSlett
  2. Vi er vanedyr! Og Carrie er min faste følgesvenn.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...