torsdag

Storbyfnatt


Det er litt rart å lese VGs artikkel om at Storbynatt, der programmet blir satt under lupen fordi det ikke er morsomt "nok". Dagfinn Nordbø siteres fra twitter ved med sin kommentar om at problemet med humorprogrammet er at folk ikke ler av det fordi de ikke forstår hensikten med humoren. For det første er vel det litt i overkant generaliserende, for det andre så er det nå slik at all humor kan ikke begrenser til nakne programledere som hopper rundt i et studio og gjør liksom-sirkuskunster.

Det er kanskje liten tvil om at programmet har hatt litt uvjevn kvalitet, men noen av innslaga har i alle fall jeg flirt helt rått av, og for meg er det helt klart å fortrekke enn beskjeden smiling jevnt over. Forskjellen mellom Storbynatt og Torsdagskveld er at Bård og Harald ofte har den samfunnskritiske brodden, at det ikke bare er fis og fjert og funny faces - men at det er en viss intelligens bak humoren.
"Alt som jeg ikke skjønner
er kjipt."
Jeg trur at Dagfinn Nordbø tar feil når han sier at humoren ikke blir forstått. Det er jo en grunn til at mange til stadig referer til "uønsked adferd utenfor egen bolig ved egen omsorg" for eksempel. Ellers registrerer jeg en viss galskap i noe av det komikerne foretar seg denne sesongen. Det ser jeg på som forsøk på å være kreativ, teste ut ideer og forsøk på å kanskje tilføre humor noe nytt. Så sjøl om jeg ikke synes innslagene med Brøle-Harald er de beste, så kan det godt hende at andre ler seg fillete av det.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...