tirsdag

Come closer

Det har gått noen dager sia muslim-debatten (les her) her inne nådde nye høgder, så nå er det på tide å roe ned noe langt mer trivielt. Etter ei lang og innholdsrik helg, så kan jeg konkludere med at tyske guider snakker veldig lavt og sjø gir skeiv gange og for enkelte et opphold i senga.

Personaltur med BVS skal en ikke kimse av, og vi starta turen med seminarer ombord på gigantiske Fantasy (til alle som ikke veit det, så er det en båt) etterfulgt av båtbuffet og en tur i Sky Bar. Dessverre blei halve BVS-besetninga slått noe i svime av høg sjø, så sjøl om jeg stort sett strevde med å gå rett, så lå reisekompanjongen min noe blei om nebbet på lugaren og prøvde å holde maten i ro. 

Framme i Lübeck var alle derimot i storform, så etter at all bagasje var lempa av på hotellet - så bar det ut i den flotte i den flotte byen fra hansa-tida. Etter kafeteriabesøk og flertallige butikkbesøk, så møtte vi til en guida by-vandring. Uheldigvis var den engelske guiden vår noe skrøpelig i stemmen, så øra mine hadde en stølkete framferd første halvdel av turen. Resten av turen fokuserte jeg på mine kalde tær, noe som resulterte i et hastig H&M-besøk, og dermed var jeg hekta av lasset. Så synd. 

Men sjøl om guiden nekta å heve røsten ("come closer"-begrepet blei etablert i samme sekund), så fikk vi se gamle bygg og trange gater. Og det i seg sjøl er jo verdt opplevelsen. Inngangsporten her et eksempel på det, et flott bygg med innskrifta "Harmony inside, peace outside". Kanskje noe for enhver å tenke på? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...