torsdag

Mockumentary

Dette ordet kom jeg over i forbindelse med en artikkel i forbindelse et forholdsvis nytt fenomen; programmer der personer spiller seg sjøl, men som samtidig er ei oppdikta fortelling. Knausgård gjør det samme i bøkene Min Kamp, så dette med å blande dokumentar og fiksjon er tydeligvis i vinden. Linn Skåber er i gang med en ny runde av Hjerte til Hjerte, og da er formen på tv-programmet som en dokumentar, mens innholdet er kun oppspinn. Første sesongen gikk jeg fem på og ei mil uti salaten da hun fornærma Bjarte Hjelmeland rundt legninga hans. Blei oppriktig flau, og skrudde av hele tv-en. Så blei jeg fortalt i etterkant at det var avtalt spill, men åssen kunne jeg vite det, da??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...