lørdag

Ordsamlere

Helt sia jeg var lita jente har jeg samla på ord, sitater, ordtak og andre morsomheter som språket gir. Jeg observerer at den kjente forfatteren Lars Saabye-Christensen har gjort det samme, men forskjellen på han og meg er at jeg har blogg. Han må skrive ei hel bok for å få brukt dem, mens det slipper jeg.
Det har seg slik at systematikeren i meg har ikke akkurat slått til i denne hamstringsprosessen, så det betyr at alt har blitt tilfeldig skrevet ned; i kladdebøker, på post-its, notathefter, baksida av regninger osv. Men her inne på bloggen er den enkleste sak i verden å finne orden i galskapen, så derfor legges det stadig ut små sitater - gitt av kjente og ukjente, unge og gamle, virkelige og fiksjonsbaserte fortløpende for å holde alle lesere orientert om hvor mye smart og fint som har blitt sagt opp gjennom.

Noen som fikk med seg tatoveringa til Persbrandt? Han samler viktige kjærestenavn fysisk på kroppen. Det er også en måte å gjøre det på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...