onsdag

Bredbåndspilletrille

Som noen sikkert har registrert så har det vært et lite hull i blogginga mi den siste tida. Årsaken er teknisk helse; plutselig brøyt internett sammen i tillegg til at bloggforfatteren blei liggende i vater med en basseluskfarm innabords. Det er nå jeg skulle hatt ei t-skjorte fra NRK som det står "teknisk feil" på - den ville korrespondert godt med både maskin og meg.

I den sammenheng har jeg da vært i kontakt med både norsk helsevesen og brebåndsvesenet. Men det kan virke som det er hakket vanskeligere å få fått i en bredbåndslege enn i en menneskelege. Allerede før 17. mai ringte jeg Romerike Bredbånd og endte opp på en telefonsvarer som kommanderte meg til å legge igjen navn og telefonnummer, slik at de kunne ringe meg opp igjen. Etter fire dager uten noen opprigning, så blei det tatt kontakt på nytt. Da var det heldigvis noen som tok telefonen, og nå påsto de at feilen like mye kunne ligge hos Aurskog Antennelag, men at dette skulle de finne ut av og få sendt en kabelmann avgårde i løpet av ettermiddagen. I dag måtte det purres fordi den ettermiddagen begynte å bli mistenkelig lang. Noe sier meg at her kunne konkurranse om kundene vært nyttig...

Ellers er det på tide å skryte litt av legen min, Eirild Stokke v/ Aurskog legekontor. I løpet av 10 minutter hadde hun funnet ut at bloggforfatteren lei av bihulebetennelse, øyekatarr, lungevirus og ørebetennelse - og fikk samtidig roa ned en halvt hysterisk pasient, som trodde at hun hadde fått tinitus (altså konstant øresus), til å forstå at øregangen er hoven - og det er derfor det piper konstant i øret. Som en stor legeskeptiker, så har jeg gang på gang bytta fordi de har hatt en tendens til å mangle ei sosial antenne samt flekkvis gitt meg feil behandling. Om skulle Eirild flytte til Nord-Norge så kommer jeg til å fortsette å ha henne som fastlege. Hun er en sjelden art i sitt yrke.


http://intern.romerikebb.no/images/logo.gif

2 kommentarer:

  1. Helt enig! Eirild Stokke er helt fantastisk! Hun har visst sluttet på Aurskog, og jeg prøver å finne ut hvor hun jobber nå, for jeg vil ikke ha noen annen lege enn henne! :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...